Gå til indhold

Hvor ofte skal jeg betale min elregning?

Du betaler dine elregninger hver måned. Det betyder for langt de fleste kunder, at de først betaler for strømmen, når den er brugt.

El og gas månedlig betaling
Flere af vores kunder har savnet en mere enkel og overskuelig elregning, hvor man kun betaler for den strøm, man har brugt. Det har vi lyttet til, og derfor har vi droppet acontobetaling for langt de fleste af vores kunder og i stedet indført månedsbetaling. Så bliver det mere enkelt og overskueligt for dig at forstå din elregning. ​

Du kan altid se, om dine regninger er betalt eller skal betales, når du logger ind på Min side eller i appen.

Skift til en gebyrfri betalingsform og spar penge

Hyppigere regninger kan betyde flere betalingsgebyrer. Men heldigvis kan du selv vælge, hvordan du vil betale dine regninger. Og du har altid mulighed for at vælge en gebyrfri betalingsform.

På Min side eller i appen, Andel Energi, kan du altid skifte din betalingsform. Vælger du kortbetaling eller MobilePay, så koster det ikke noget at betale din regning – og din regning vil automatisk blive betalt hver måned, så du kan bruge tiden på noget sjovere.

Nem automatisk betaling

Som kunde hos os kan du tilmelde dig Betalingsservice, som automatisk klarer betalingen for dig hver måned. Så slipper du for at tænke mere på det.

Hvis du betaler med Betalingsservice, vil du skulle betale et betalingsgebyr på 6,25 kr. 12 gange om året. På et helt år er det 50 kr. Hvis du vil skifte til gebyrfri betaling, kan du nemt gøre det på Min side eller i appen, Andel Energi.

Hvad nu hvis jeg har glemt at betale til tiden?

Vi kender det allesammen. Man kan glemme at betale en regning.

Vi sender dig en rykker, hvis du ikke har betalt inden fristen. Vores rykker kan have krydset din betaling. Betaler du via indbetalingskortet, kan der gå op til fem dage, inden vi modtager indbetalingen. Og så kan vi have nået at sende dig en rykker, selvom din betaling er i gang.

Det kan være, du skal betale sikkerhed. Vi laver en kreditvurdering af alle vores kunder. Hvis den viser, at der kan være en risiko for, at vi ikke får betaling, stiller vi krav om sikkerhed. Vi stiller altid kravet om sikkerhed ud fra en individuel vurdering.