Når du skal flytte, er der mange opgaver på to do-listen. En af dem er at huske at tilmelde og afmelde el ved flytning. Og måske også gas. Det er ret vigtigt! Og med os er du i trygge hænder. Vi hjælper dig med at få styr på strøm og gas, så du kan koncentrere dig om alt det andet, der følger med en flytning.
Det nemt at tilmelde dig på din nye adresse. Et par hurtige spørgsmål, så sørger vi for resten. Hvis du ikke længere har behov for en elaftale hos os, kan du også nemt og hurtigt afmelde din elaftale.
Når du skal tilmelde el ved flytning, og måske også gas, har vi brug for nogle oplysninger om dig og din flytning. Det kan derfor være en god idé at have oplysningerne klar, inden du går i gang med at flytte din aftale. Vi skal blandt andet bruge:
Så sørger vi for, at din aftale følger med dig til din nye bolig.
Der kan være flere årsager til, at du kun skal afmelde din aftale og ikke tilmelde dig en ny. Måske flytter du sammen med en, der har en aftale i forvejen? Eller måske flytter du til en midlertidig adresse, hvor der allerede er en aftale med et andet selskab.
Hvis du kun skal afmelde el og måske også gas i forbindelse med en flytning, er første skridt at tage kontakt til os. Faktisk kan vi ikke gennemføre din afmelding, før vi har talt med dig. Det er for at sikre, at alle detaljer er på plads, og du er fuldt informeret om processen. Vil du ikke have din elaftale med til din nye adresse, så afmelder du dig ved at ringe til os på 70 29 21 29.
Vil du gerne være kunde hos os? En flytning er en oplagt mulighed for at skifte elselskab, og hos os er det nemt at tilmelde el ved flytning.
Når du skal tilmelde el ved flytning, og måske også gas, så skal vi bruge nogle oplysninger om dig og din flytning, blandt andet din:
Husk, at afmelde dig på din gamle adresse hos dit gamle selskab. Ellers risikerer du at betale for andres forbrug.
Når du står overfor en flytning, er det vigtigt at være opmærksom på tidsfristen. Uanset om du skal tilmelde eller afmelde dig i forbindelse med din flytning, er det en god idé at gøre det i god tid.
Du skal fortælle os, at du flytter senest 5 hverdage før. Ellers risikerer du stadig at skulle betale for forbruget på din gamle adresse. Vi ved, der kan være meget at se til, når man skal flytte. Så har du glemt at fortælle os, hvornår din el- eller gasaftale skal flyttes eller afmeldes, så skynd dig at gøre det.
Når du skal flytte, er det vigtigt at huske at tilmelde el og måske også gas. Det er nemlig dit eget ansvar at sørge for, at din flytning bliver meldt i rette tid. Dette gælder uanset, om du ejer boligen, eller blot er lejer.
Hvis du derimod er udlejer, behøver du ikke at tilmelde el og/eller gas for dine nye lejere. Det er noget, de selv skal sørge for. Men hvis du gerne vil være helt sikker på, at du ikke ender med at betale for deres forbrug, har du mulighed for at tilmelde dem. Dette kræver dog, at du har en fuldmagt fra dem. Så slipper du for at stå med håret i postkassen, hvis de ikke selv har tilmeldt sig.
Du skal give os besked om din flytning senest 5 hverdage, inden du flytter.
Husk, at du både skal afmelde din tidligere adresse og tilmelde din nye. Du hæfter nemlig for forbruget på din tidligere adresse, indtil du afmelder den. Det er derfor vigtigt, at du får den afmeldt til tiden, så du kun betaler for dit eget forbrug.
Du får din sidste regning senest 6 uger efter, at du har opsagt din aftale med os.
Indrømmet – det kan virke dumt. Men desværre er vores systemer hverken smarte eller hurtige. De laver automatisk regninger for forudbestemte perioder. Og du kan derfor få en regning, der gælder for en periode, efter du er flyttet.
Og hvad gør du så? Du betaler regningen, som du plejer – selvom det er lidt irriterende. Vi lover til gengæld, at du får en opgørelse af dit forbrug, så snart vi har registreret din flytning. Her gør vi op, hvad du har brugt og betalt. Og har du betalt for meget, får du selvfølgelig pengene tilbage så hurtigt som muligt.
Betaler du dine regninger aconto, er dit forventede forbrug beregnet på baggrund af de tidligere beboeres årsforbrug.
Ønsker du at ændre det forventede elforbrug, kan du aflæse elmåleren og ringe til os på 70 29 29 29. Så ser vi, om vi kan ændre det.
Vil du have ændret dit forventede årsforbrug af gas, skal du kontakte dit distributionsselskab og høre, om de vil ændre det. Hvis distributionsselskabet ændrer dit forventede årsforbrug, giver de os besked.
Ja. Din aftale flytter automatisk med, når du melder din flytning til os.
Hvis du flytter sammen med nogen og vedkommendes navn også skal stå på aftalen, skal du dog oprette en ny aftale, hvor begge navne står på.
Hvis din samlever flytter fra jeres fælles adresse, og det nu kun er dit navn, som skal stå på aftalen. Så skal der laves en ny aftale, som kun står i dit navn. Ring til os på 70 29 29 29, så hjælper vi dig.
Vil din samlever også fortsætte med at være kunde hos os, så skal han eller hun selv kontakte os. Så sørger vi nemt og hurtigt for, at der er el og/eller gas på den nye adresse.
Hvis du ikke har en digital fjernaflæst måler, skal du aflæse din måler så tæt på flyttedatoen som muligt, og sende aflæsningen til os. Det er typisk kun, hvis du har gas, du skal sende os en aflæsning.
Hvis vi ikke får din gasaflæsning på flyttedatoen, estimerer dit distributionsselskab, Evida, dit gasforbrug.
Øverst på denne side kan du til- og afmelde el og gas og så er du allerede godt i gang! Men der er naturligvis meget andet at huske. Brug huskelisten til din flytning, som du finder i vores flytteguide