Du har 4 muligheder: Automatisk med Betalingsservice, MobilePay eller kort. Eller manuelt i din netbank med et gammeldags indbetalingskort (FI-kode).
Læs mere om Betalingsservice eller gå direkte til Min side eller vores app, Andel Energi. Her kan du nemt tilmelde dig Betalingsservice. Det koster et gebyr på 8 kr. pr. regning. Gebyret dækker Andel Energis udgifter til Betalingsservice.
Læs mere om automatisk betaling med MobilePay eller gå direkte til Min side eller vores app, Andel Energi og tilmeld dig. Så slipper du for at bekymre dig om at skulle betale den til tiden og betaler samtidig dine regninger gratis. Helt uden gebyrer.
Tilmeld dig kortbetaling på Min side eller i vores app, Andel Energi. Det koster ikke noget. Og så betaler du automatisk dine regninger og kan bruge tiden på noget sjovere end energiregninger.
Vælger du ikke en af de tre automatiske betalingsformer, så er du tilmeldt betaling med indbetalingskort. Det koster 49 kr. i gebyr. og betyder, at du selv skal betale dine regninger i din netbank hver måned med den betalingslinje, der står på din regning.
Er din automatiske betaling via kortbetaling, MobilePay eller Betalingsservice blevet afvist, kan du betale med en bankoverførsel i din netbank. Ring til os på 70 29 29 29 mandag til fredag 8.30-16.00 og få oplyst en personlig FI-kode, som du skal bruge til betalingen af regningen.
Du kan skifte betalingsform på Min side eller i appen, Andel Energi. Vælg ‘Regninger’ og klik på ‘Vil du rette din betalingsform?’, så kan du rette dine oplysninger.
Er du fritaget for offentlig, digital kommunikation, skal du ringe til os på 70 29 29 29, hvis du vil skifte betalingsform.
Lige så snart din nye betalingsform er registreret i vores system, vil du modtage en bekræftelse på mail. Såfremt vi har din mail registreret.
Du kan godt standse den enkelte betaling. Men så er det vigtigt, at du husker at betale regningen på en anden måde.
Betaler du via MobilePay, kan du afvise den enkelte betaling i MobilePay-appen. Du kan standse en betaling via Betalingsservice i din netbank eller ved at kontakte din bank.
Vi laver en kreditvurdering af alle vores kunder. Hvis kreditvurderingen viser, at der kan være en risiko for, at vi ikke får betaling, stiller vi krav om sikkerhed. Vi stiller altid kravet om sikkerhed ud fra en individuel vurdering.
Vi beregner sikkerheden ud fra din gennemsnitlige, årlige betaling. Sikkerheden svarer til op til fem måneders betaling.
Du kan enten stille sikkerhed ved at betale kontant eller i form af en bankgaranti. Betaler du kontant, indsætter vi beløbet separat på din aftalekonto hos Andel Energi.
Når du har betalt dine regninger til tiden 12 måneder i træk, kan du få din sikkerhed tilbage. Hvis din aftale bliver opsagt, vil sikkerheden og de tilskrevne renter indgå i din slutopgørelse. Du får sikkerheden udbetalt, hvis du har penge til gode hos os.
Vi forrenter sikkerheden med Nationalbankens officielle udlånsrente, der blive beregnet og tilskrevet, når sikkerheden bliver udbetalt.
Når der er billig strøm i elnettet, begynder dit batteri at lade. Så har du altid billig el på lager, når strømmen i elnettet er dyr. Når prisen stiger, begynder dit hjemmebatteri nemlig at aflagre, så du kun bruger den billige strøm fra dit eget batteri. Sådan sparer du penge på din elregning hver eneste dag.