Her kan du se de vilkår, der gælder, når du betaler med MobilePay hos os.
- For aftaler om betaling via MobilePay gælder disse vilkår for MobilePay, der er et tillæg til standardvilkårene, der gælder for din aftale med os (Andel Energi).
- Vi kan ændre vilkårene med en måneds varsel i overensstemmelse med gældende lovgivning. Ændringer varsles via din indbakke i din selvbetjening. Du modtager i den forbindelse en e-mail og eventuelt en sms om, at der er en besked i indbakken.
- Du betaler via MobilePay for din aftale hos og de gebyrer, som fremgår af gebyroversigten .
- Betaling af den enkelte regning sker ved en automatisk overførsel af betalingen fra din MobilePay-konto til os.
- Den automatiske betaling af regninger på el og gas sker den første hverdag i måneden. Den automatiske betaling af gebyrer opkræves løbende og særskilt.
- Otte dage inden en betaling gennemføres, vil du modtage en besked om betalingen via din selvbetjening.
- Vi bruger ikke automatisk betaling via MobilePay til andet end betaling af din aftale med os.
Afvisning, indsigelse og tilbagekaldelse af samtykke
- Hvis du ønsker at afvise en betaling eller har en indsigelse imod en allerede gennemført betaling, skal du henvende dig til vores kundecenter. Efter reglerne i betalingstjenesteloven kan du desuden gøre indsigelse imod en gennemført betaling ved at henvende dig til din bank.
- Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til automatisk betaling via MobilePay. Opsigelse af aftalen sker via MobilePay. Efter opsigelsen vil du i stedet overgå til betaling via indbetalingskort.
- Du kan til enhver tid ændre betalingsform i din selvbetjening.
Opdatering og opbevaring af oplysninger
- Det er dit ansvar, at oplysningerne om dine betalingskort i MobilePay opdateres ved udløb, spærring, bortkomst eller lignende.
- Kan betalingen ikke gennemføres på grund af dine forhold, kan vi indlede inddrivelsesprocedure efter rentelovens regler.
- Du kan opdatere dine oplysninger om betalingskort i MobilePay.