Der er kommet ny lovgivning, som betyder, at din virksomhed nu modtager fakturaer direkte på for eksempel mail, e-Boks eller brev.
Er du ikke tilmeldt andet, får du din faktura på mail.
Kan vi ikke sende dig en mail, får du din faktura i e-Boks.
Kan vi ikke sende din faktura i e-Boks, får du den som brev i stedet.
Hvis du allerede får dine fakturaer på en af de ovenstående måder eller via elektronisk fakturering, er der ikke noget, der ændrer sig for dig.
Vil du gerne modtage din virksomheds faktura via elektronisk fakturering? Skriv dit EAN-nummer og CVR-nummer til Andel Energi på erhverv@andelenergi.dk og tilmeld dig den løsning, der passer bedst til dig og din virksomhed. Så får du din faktura elektronisk, vi sparer papiret og sammen passer vi på miljøet.
Det gør de fra april 2025.
Det er bestemt i Elleveringsbekendtgørelsen, at elkunder fremover skal modtage deres fakturaer på mail eller lignende individuel kommunikation. I Andel Energi har vi valgt, at ændringerne skal gælde både vores el- og gaskunder, så alle har lige muligheder hos os.
Du skal ikke gøre noget anderledes. Du betaler din faktura fuldstændig, som du plejer.
Det gør du også. Du kan som altid se alle dine fakturaer i selvbetjeningen og i Andel Energi Erhverv-appen – fremover får du dem bare også sendt direkte.
Der er ikke noget, der ændrer sig for dig. Er du tilmeldt elektronisk fakturering, får du din faktura, fuldstændig som du har været vant til.
Så får du fremover din faktura med posten.
Vær opmærksom på, at det også gælder, hvis du er betaler med Betalingsservice og har været vant til at få din faktura udspecificeret på din BS-advisering i stedet for at få et brev.