Ny direktør i Andel Energi

22.11.2023

Marlene Holmgaard Fris tiltræder 2. januar 2024 som adm. direktør i Andel Energi.

Danmarks største energiselskab, Andel Energi, skal have ny adm. direktør. Valget er faldet på 51-årige Marlene Holmgaard Fris, der kommer med en stærk kundeorienteret profil og med solid erfaring fra energisektoren.

Marlene Holmgaard Fris har tidligere haft ledende stillinger i blandt andet trafikselskabet Movia, Telia, Dansk Retursystem og Ørsted.

”Jeg glæder mig utrolig meget til at blive en del af en kompetent og stærk organisation, der er med til at hjælpe danske el- og gaskunder i en grønnere retning. Sammen med hele teamet glæder jeg mig til – også på tværs af Andel-koncernen – at udvikle Andel Energi med stort fokus på kunder og grøn omstilling til gavn for Andel Energis mere end en million kunder,” siger Marlene Holmgaard Fris.

Om Marlene Holmgaard Fris som ny direktør siger adm. direktør i Andel og bestyrelsesformand i Andel Energi Jesper Hjulmand:

”Jeg glæder mig til at få Marlene med på holdet. Andel Energi, der er Danmarks største energiselskab, spiller en afgørende rolle i Andel-koncernens kommercielle aktiviteter og i den grønne omstilling. Marlene har den erfaring og de kompetencer, der skal til for at løfte netop denne opgave. Hun har gode leder- og samarbejdsevner, er visionær og målrettet. Hun har solid erfaring med forretningsudvikling og tænker i stærke kundeløsninger.”

Marlene Holmgaard Fris har første arbejdsdag i Andel Energi mandag d. 2. januar 2024.

Blå bog – Marlene Holmgaard Fris

2022 – nuTrafikselskabet MoviaKommerciel direktør
2018 – 2022Dansk RetursystemMarkedsdirektør
2014 – 2018Telia DanmarkKommerciel direktør
2008 – 2014Ørsted (tidligere DONG Energy)Produktchef (blandt flere)

Bestyrelsesposter:

2022 – nuRejsekort & Rejseplan A/SBestyrelsesmedlem
2022 – nuDOT (Din Offentlig Trafik)Bestyrelsesmedlem
2019 – ’22Clean – Danmarks miljøklyngeBestyrelsesmedlem

Privat er Marlene Holmgaard Fris gift og har fire voksne børn.

Download foto