Udlejer eller administrerer I private boliger? – Så kan vi tilbyde jer en gratis, digital serviceløsning, der gør jeres administration af elaftaler meget lettere.
Arbejder du i et boligselskab og har ansvar for til- og afmelding af elmålere, når beboerne flytter ind og ud? Eller arbejder du med nybyggeri og har ansvar for at tilmelde elmålere, når en bolig skal overdrages?
Så kan vores gratis serviceløsning lette dit eller jeres administrative arbejde.
Vores serviceløsning kan bruges på to forskellige måder. Enten med en direkte integration til jeres administrationssysten, eller med fuldmagt fra beboeren eller køberen.
Vælger i den integrerede løsning, kan vi oprette en direkte integration til vores system, som sikrer, at vi automatisk modtager alle de informationer, vi skal bruge for at kunne tilmelde beboeren den korrekte måler på den rigtige dato. Det sparer jer tid og mindsker risikoen for fejl.
Alternativt skal I sørge for at få en fuldmagt fra den beboer, eller køber, der skal tilmeldes. Fuldmagten kan f.eks. indgå som et tillæg til lejekontrakten, eller købsaftalen. Når vi har modtaget fuldmagten, og resten af den nødvendige information fra jer, så klarer vi alt det praktiske.
“Vi er glade for at have en nem administrativ løsning med Andel Energi, der sikrer, vi får håndteret flytteprocessen uden tab på el. Dennis M. Christensen, Udlejningschef, DAB
Som en del af løsningen får I adgang til et specialiseret team, som I altid kan kontakte direkte på telefon og mail. Det betyder, at I undgår ventetid på telefonen, og at I altid får fat i en medarbejder, der har kendskab til jeres arbejdsgange.
Der kan være store fordele ved at samle jeres indkøb af el og gas til fællesarealer og de enkelte lejemål, eller byggeprojekter, hos os.
Vores serviceløsning giver jer overblik over alle tilmeldinger. Den gør det derfor nemt og hurtigt for jer at tilmelde nye lejere, og at afmelde lejere, der flytter. Det sikrer, at I ikke kommer til at hæfte for en beboers, eller købers, forbrug, og det minimerer behovet for fysisk post. Serviceløsningen er gratis og helt uden gebyrer.
Hvis I vælger vores serviceløsning, undgår I besværet med boliger, der står tomme, og elmålere, der går i ”tomgang”. Vi sikrer, at elmålere i tomgang tilmeldes den korrekte afdeling, og at faktureringen for tomgangsforbruget sker efter jeres ønsker.
Vi fakturerer jer ikke i tomgangsperioden. I stedet opgør vi forbruget ved overdragelsen eller ved årsskiftet, hvis tilmeldingen krydser. I vil løbende få en oversigt over alle tilmeldte de målere, så I har mulighed for at reagere, hvis der er noget, der skal rettes.