Gå til indhold

Gasopgørelse: hvem gør hvad? Og hvornår?

Andel Energi er din gasleverandør. Det er os, du køber gassen af. Evida er dit distributionsselskab. Det er dem, der sørger for, at gassen bliver transporteret sikkert frem til din bolig. De har også ansvaret for din gasmåler. Dit distributionsselskab Evida har sendt/sender din aflæsning videre til os. Vi opgør herefter dit reelle gasforbrug i forhold til dit forventede forbrug.

Din gasopgørelsen for 2. kvartal er nu sendt til dig til betaling/til gode 6. august. Brug vores “Gode links” i bunden af siden, hvis du vil blive klogere på dine gasregninger.

Skal du have penge tilbage for dit gasforbrug?

Indrømmet. Nogle gange kan det være svært at gennemskue gasregningen. Der er mange tal at forholde sig til. Og det kan være svært at gennemskue, om man har penge til gode, eller om man har betalt for lidt.

Hvis du skal have penge tilbage på din opgørelse, får du en mail eller sms fra os. Betaler du via Betalingsservice, bliver dit tilgodehavende udbetalt automatisk. Betaler du via MobilePay eller FI-kode (indbetalingskort), har vi brug for dine bankoplysninger. Alternativt bliver dit tilgodehavende modregnet på din næste regning.

Har du lige skiftet betalingsmåde fra Betalingsservice til MobilePay, bliver dit tilgodehavende derfor ikke længere udbetalt automatisk.

Hvis du har modtaget en meddelelse om, at vi mangler dine bankoplysninger, skal du blot udfylde denne formular. Så sender vi dit tilgodehavende til dig hurtigst muligt.